Zakwaszanie gleby - jak?
domel
2006-06-13 07:30:48 UTC
Witam
Mam pytanie w zwiazku z zakladaniem mikro-wrzosowiska: jak zakwaszac
glebe?
Podloze które mam, polaczylem i wymieszalem z kwasnym torfem,
ale nie 1:1 (troche mniej torfu). Podloze sciólkuje kora -to ma
zakwasic dodatkowo glebe. Czy mam jeszcze stosowac dodatkowe
zakwaszanie? Nawozami? Czytalem o stosowaniu siarczanu amonu - w jakim
stezeniu mam go ewentualnie uzywac? Czym dodatkowo moge zakwasic
glebe?
pozdrawiam
tomek
Agnieszka Biernacka
2006-06-13 07:36:00 UTC
Uzytkownik "domel" napisal:

[...]

To zalezy jakie masz w tej chwili pH. Przy malych roznicach stosuje nawoz
zakwaszajacy do rozanecznikow i borowek (jakos tak to sie nazywa). Przed
posadzeniem wymieszaj gorna warstwe gleby z tym zgodnie z zaleceniami na
opakowaniu. Ja dodawalam tez zmielonej kory do ziemi, bo mialam za bardzo
zbita, nawet po dodaniu torfu.

Agnieszka Biernacka
Panslavista
Mogą być trociny potartaczne, najlepiej gdyby byy przekompostowane.
domel
2006-06-13 09:44:08 UTC
Post by Agnieszka Biernacka
To zalezy jakie masz w tej chwili pH.
Jak zmierzyć pH gleby? Jak dokonać pomiaru pH to wiem (chemikiem
jestem :-) ) ale jak zmierzyć pH gleby? - czy wystarczy "rozrobić"
próbkę gleby w wodzie destylowanej, przesączyć i zmierzyć pH?
Jeżeli tak to ile mam pobrać ziemi i w jakiej ilości wody ją
roztworzyć?
pozdrawiam
Agnieszka Biernacka
2006-06-13 10:08:32 UTC
Jak zmierzyæ pH gleby? Jak dokonaæ pomiaru pH to wiem (chemikiem
jestem :-) ) ale jak zmierzyæ pH gleby? - czy wystarczy "rozrobiæ"
próbkê gleby w wodzie destylowanej, przes±czyæ i zmierzyæ pH?
Je¿eli tak to ile mam pobraæ ziemi i w jakiej ilo¶ci wody j±
roztworzyæ?
Kopiesz dolek na 20 cm i stamtad bierzesz glebe. Do mojego testu uzywa sie
probowki fi 10mm. Wrzucasz 1 cm gleby, dolewasz ok 2 ml wody destylowanej.
Czyli w sumie masz okolo 3,5 cm dlugosci biezacej probowki ;) Pozniej sie
wrzuca tabletke i sprawdza kolor, ale mysle, ze jak jestes chemikiem to
sobie czymkolwiek mozesz sprawdzic ;)

Przepraszam za tlumaczenie blondynki, ale moze Ci to cos pomoze ;)

Agnieszka Biernacka
domel
2006-06-14 12:19:53 UTC
Jestem chemikiem i w dodatku pracuję w firmie chemicznej :-) poradzę
sobie
dzięki Aga
pozdrawiam