Kiedy mlode ziemniaki
Magdalena Bassett
2004-06-18 20:03:14 UTC
Pytanie straszliwie banalne. Pierwszy raz w tym roku posadzilam
ziemniaki, teskniac do smaku "prawdziwych" mlodych ziemniakow z
koperkiem i maslem. Pieknie wyrosly, niektore gatunki kwitna. I teraz
pytanie: kiedy kopie sie mlode ziemniaki? Czy jest jakis przepis, ze np.
jak zaczynaja kwitnac, czy tez po prostu rozgrzebac kopiec pod jednym i
sprawdzic?

Dzieki
Magdalena Bassett
Sequim, WA-USA
janke
2004-06-18 20:38:37 UTC
Post by Magdalena Bassett
[...]
dzialkowicz z koleg± wymieniaj± pogl±dy:

- u mnie w tym roku ziemniaki wzesz³y dopiero na jesieñ!

- a jak sadzi³e¶? - pyta drugi.

- a no na trzy szpadle...

NMSP, wybaczcie

pozdrawiam
janke
Dirko
2004-06-18 21:56:54 UTC
Post by Magdalena Bassett
pytanie: kiedy kopie sie mlode ziemniaki? Czy jest jakis przepis, ze
np. jak zaczynaja kwitnac, czy tez po prostu rozgrzebac kopiec pod
jednym i sprawdzic?
Hejka. Można delikatnie wkładac palce dłoni do ziemi pod krzakiem
ziemniaka i wymacywać bulwy. Duże podbierać a małe zostawiać - niech
sobie jeszcze urosną. :-)
Pozdrawiam precyzyjnie Ja...cki
Jan P. Cieciñski
2004-06-19 00:23:41 UTC
Post by Magdalena Bassett
[...]
M³ode ziemniaki podbiera siê w³a¶nie wtedy, gdy kwitn± (ostro¿nie wybieramy
najwiêksze).
--
Pozdrawiam, Jan
http://www.ciecinski.eco.pl
"Gdy cz³owiek naprawdê chce ¿yæ, wtedy medycyna jest bezradna" :-)
Marta Góra
2004-06-19 05:27:28 UTC
Młode ziemniaki podbiera się właśnie wtedy, gdy kwitną (ostrożnie wybieramy
największe).
Moja mama sadzi jeszcze jakieś wczesne odmiany, niestety nazwy nie pamiętam.

Pozdrawiam
Marta
Tadeusz Smal
2004-06-19 10:40:31 UTC
Młode ziemniaki podbiera się właśnie wtedy, gdy kwitną (ostrożnie
wybieramy
największe).
:)
a kiedy jest pora na wykopanie czosnku
?
niektorym zaczynaja juz wiednac nadziemne liscie
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe
Magdalena Bassett
2004-06-19 14:24:20 UTC
Post by Tadeusz Smal
[...]
-
Dzieki za wszelkie rady. Pomacalam. Sa wielkosci jaja golebiego, wiec
poczekam z tydzien i sprobuje jeszcze raz. Czosnek tez zolknie.
Magdalena Bassett
Tadeusz Smal
2004-06-19 21:30:17 UTC
[...]
no ale kiedy pora na jego wykopanie
?
wykopalem 2 glowki
ale wydaja mi sie male
:(
fakt
niezasilalem go nawozami
niepodlewalem
a po trzecie
zamiast kupic"sadzeniaki " po prawie 16 zl za kilogram
kupilem w spozywczym chinski czosnek po okolo 3 zl za kilogram
:)
pieknie wzszedl
mial 50-60 cm piekny szczypior
ale te glowki nie sazbyt wielkie
:((((((
boletus
2004-06-19 21:56:11 UTC
Post by Tadeusz Smal
fakt
niezasilalem go nawozami
niepodlewalem
pieknie wzszedl
mial 50-60 cm piekny szczypior
ale te glowki nie sazbyt wielkie
:((((((
z pozdrowieniamii usmiechami
_hehehe
Jak Kuba Bogu tak.....

Pozdrawia za nic boletus
Tadeusz Smal
2004-06-20 05:25:02 UTC
2004-06-21 07:55:50 UTC
U?ytkownik "Tadeusz Smal" <***@supermedia.pl> napisa? w wiadomo?ci news:007801c45644$8932f700$***@d3h6c1...
(...)
Post by Tadeusz Smal
[...]
Podobno to "coś chińskiego" nie nadaje się na 'sadzeniaki'.
Sama miałam trzy próby uprawy takiego czosnku,
nie udawała się.
A takich odpowiednich do sadzenia, nie udało mi się
kupić.

pozdrawiam Krycha
Ewa Szczêœniak
2004-06-21 12:58:33 UTC
Post by krycha
Post by Tadeusz Smal
[...]
To tak, jak my.. W tym roku mielismy chinczyka i osiagnal oszalamiajaca
srednice 1.5 w porywach do 2.5 cm..
Znaczy nie nadaje sie..
Pozdrowienia - Ewa Sz. podlamana wizja sosu pomidorowego bez czosnku
Tadeusz Smal
2004-06-21 23:01:13 UTC
[...]
znaczy juz go mozna wykopac
a wlasnie tymi 2 -2,5 cm srednicymi sugerowalem sie
ze jeszcze moze powinien on siedziec w ziemi i rosnac
:)
ale potrzebny mi zagonik na nowy wysiew fasolki szparagowej
i te 20 m.kw bedzie jak znalazl
jutro go wykopie
:))))
Post by Ewa Szczêœniak
Pozdrowienia - Ewa Sz. podlamana wizja sosu pomidorowego bez czosnku
:))
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehhee