chodnik z drewna pocietego w krążki
anita
2004-06-05 13:35:06 UTC
Podobaja mi sie chodniki czy cale tarasy wylozone drewnem (jak w temacie. Mam
juz przygotowany materiał, ale nie wiem jak zakonserwowac drewno, zeby
chodnik przetrwał kilka lat.
Anna Kwieciñska
2004-06-05 16:54:48 UTC
Post by anita
Podobaja mi sie chodniki czy cale tarasy wylozone drewnem (jak w temacie. Mam
juz przygotowany materia³, ale nie wiem jak zakonserwowac drewno, zeby
chodnik przetrwa³ kilka lat.
Mnie w sklepie polecano pokost lniany. Jest to substancja t³usta, która
lekko przyciemnia drewno.Litr 21 z³. S± te¿ kolorowe i bezbarwne impregnaty
do krokwi dachowych lecz b. drogie Ale mo¿na te¿ olejem silnikowym, nawet
zu¿ytym. Ja mam zamiar wy³o¿yæ czê¶æ brzegu stawu drzewem pociêtym w
plasterki, a czê¶æ krokwiami dachowymi. Kr±¿ki pomalujê z obu stron pokostem
i po³o¿ê na odpowiednio przyciêtej zwyk³ej folii budowlanej. Na foliê mo¿na
jeszcze nasypaæ piasku lub grysu. Ale chodnik mo¿na od ziemi zabezpieczyæ
mat± przeciwwilgociow± stosowan± na fundamenty domu.
Anka
Post by anita
--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
Tarpan
2004-06-05 18:33:14 UTC
Post by Anna Kwieciñska
[...]
======================
Nie rób tego!!! Pope³niasz same b³êdy!

1. Pokost nie nadaje siê do impregnacji drewna w wilgotnym ¶rodowisku.
Pokost tylko na drewno na zewn±trz. Drewno w ziemi musi byæ
zaimpregnowane,
np. tak jak s³upy telefoniczne lub podk³ady kolejowe (na gor±co) lub
preparatem smo³owym. Do obudowy skarp najlepiej postaraæ siê w³a¶nie o
podk³ady. Impregnaty do drewna budowlanego (krokwie) NIC Ci nie dadz±.

2. Na chodniki najlepiej drewno dêbowe, b. dobrze wysuszone. Od spodu
mo¿na zabezpieczyæ jakim¶ preparatem smo³owym. I GRUBO ¿wiru (odwodniæ).
Wybij sobie z g³owy olej silnikowy. Poza tym, ze podtrujesz wodê, za rok
jego dzia³anie zniknie. Oleje silnikowe zawieraj± dodatki, które u³atwiaj±
wymywanie oleju do gleby.

2. NIGDY drewno na foliê! Drewno NIE znosi wilgoci "sta³ej", a taka
bêdzie
miêdzy foli± i drewnem. Drewno musi "oddychaæ". Mo¿e byæ zakopane w piasku
lub ¿wirze. Ale musi mieæ dostêp powietrza - albo nie mieæ go wcale np. w
wodzie.
Pozdrowienia
Jan
Tadeusz Smal
2004-06-05 19:52:32 UTC
2004-06-06 06:17:29 UTC
2004-06-06 06:42:25 UTC
2004-06-06 14:47:17 UTC
Post by Tadeusz Smal
to najprawdopodobniej byly topole
w sumie drewno "najpodlejszego" gatunku
:(((((
Oczywiscie nieprzydatne do stosowania na zewnatrz.
Ale ogolnie drewno ladne, stosowalem w domu.

Pozdrowienia,
Michal
--
Michal Misiurewicz
***@math.iupui.edu
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure
Tadeusz Smal
2004-06-06 21:22:37 UTC
Oczywiscie nieprzydatne do stosowania na zewnatrz.
Ale ogolnie drewno ladne, stosowalem w domu.
:)
drewno biale
nietrwale
bardzo lekkie ( najlzejsze z rodzimego drewna)
miekkie ale wlokniste
i trudno wykonczyc na gladko powierzchnie
:)
czasami w nim dlubie ale formy ale tylko formy
ktore maja byc wykonczone z grubsza
:)
Michal Misiurewicz
2004-06-06 23:57:46 UTC
[topola]
drewno biale
nietrwale
bardzo lekkie ( najlzejsze z rodzimego drewna)
miekkie ale wlokniste
i trudno wykonczyc na gladko powierzchnie
Niekoniecznie biale. Bywa zielonkawe i brazowawe. Mamy
na przyklad deske do krojenia wysuwana z obudowy
(trudno slowami wytlumaczyc co to za konstrukcja),
wszystko z topoli. Obudowa lakierowana, ma ladny zloty
kolor z wyraznymi slojami, deska, okresowo natluszczana,
jest brazowa.

Pozdrowienia,
Michal
Dirko
2004-06-06 07:00:26 UTC
Post by Anna Kwieciñska
Co innego pojedyncze chwasty mlecza, trawki lub koniczynki, a co
innego chwasty gęsto utkane na obwodzie 40 metrów.
pozdrawiam optymistycznie.
Anka
Hejka. Optymizm Cię ogarnia gdy chwasty są gęsto utkane?
Pozdrawiam rzadko Ja...cki
Tadeusz Smal
2004-06-06 07:37:40 UTC
[...]
hehe
pewnie miala watplwosci
czy cos wyrosnie na tej glinie
:)
Michal Misiurewicz
2004-06-06 14:50:45 UTC
Post by Dirko
Hejka. Optymizm Cię ogarnia gdy chwasty są gęsto utkane?
Oczywiscie chwasty gesto utkane sa ladniejsze:
http://www.math.iupui.edu/~Loading Image...

Pozdrowienia,
Michal
Ania Onet
2004-06-06 17:02:10 UTC
Post by Michal Misiurewicz
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiecien03/taraxacum_officinale_1.jpg
Pozdrowienia,
Michal
tak wygl±da mój chwastnik wiosn± :)

pozdrawiam
Ania
T.W.
2004-06-05 20:00:59 UTC
Post by Tarpan
Do obudowy skarp najlepiej postaraæ siê w³a¶nie o
podk³ady.
A zanim to nast±pi wej¶æ na stronê
http://www.ogrody.agrosan.pl/kaliszan/podklady.html i przeczytaæ ze
zrozumieniem.

Pozdrawiam
Ewa
Tarpan
2004-06-05 21:42:57 UTC
Post by T.W.
Post by Tarpan
Do obudowy skarp najlepiej postaraæ siê w³a¶nie o
podk³ady.
A zanim to nast±pi wej¶æ na stronê
http://www.ogrody.agrosan.pl/kaliszan/podklady.html i przeczytaæ ze
Podk³ady do zabudowy ogrodowej maj± zwykle ponad 10-15 lat, i pozbawione
s± ju¿ frakcji lotnych (praktycznie nie pachn±). A i wymywaæ siê z nich nie
bardzo ma co... Jedyne zastrze¿enie, to ten papier:) ale mo¿esz wybraæ
podk³ady z bocznic (torowych ju¿ chyba nie dostaniesz). Zreszt± ja nie
jestem osobi¶cie zwolennikiem zabudowy "podk³adowej" i wolê zabezpieczyæ
skarpy kamieniem (czasem jest to konieczne). Ale widzia³em do¶æ ciekawe
rozwi±zania i z podk³adów. Nie s±dzê, ¿eby kto¶ wykorzystywa³ do tego
podk³ady nowe.
W porównaniu do smarowania drewna przepracowanym olejem, to stary podk³ad
jest higieniczny jak...
Šrodki "ekologiczne" do impregnacji drewna do zabudowy ziemnej (sole
miedzi) s± ma³o trwa³e. Moja palisada pad³a po 4 latach i mam k³opot. Kiedy¶
u¿ywano do tego ksylamitu - obecnie zakazanego. O ile wiem, istnieje jeszcze
ksylamit jachtowy (bez zapachu) ale jest do¶æ drogi. Tak naprawdê, to nie
spotka³em bezpiecznych ¶rodków do g³ebokiej impregnacji - a tylko taka jest
sensowna do konstrukcji drewnianych w ziemi. Jedyna rada to dok³adne
wysuszenie materia³u (minimum 2 lata). Czê¶æ tej nieszczêsnej palisady
zabezpieczy³em preparatem smo³owym (wg informacj na opakowaniu bezpiecznym
dla ¶rodowiska). Skutek nie jest rewelacyjny - pod warstw± smo³y grzyby
rozk³adaja drewno, tylko troche wolniej. S± preparaty smo³owe np. do
uszczelniania ³odzi. Nie s±dzê, ¿eby by³y bardzo szkodliwe dla ¶rodowiska
wodnego. Kiedy¶ u¿ywano do tego celu dziegciu (te¿ z destylacji drewna, jak
smo³a pogazowa) ale on ¶mierdzi jak potêpieniec...
Artyku³ trochê histeryczny, choæ wiele w nim prawdziwych informacji.
Musia³by je "przesiaæ" jaki¶ fachowiec...
W sumie niewiele pomogli¶my :)
Pozdrowienia
Jan
Anna Kwieciñska
2004-06-06 06:24:17 UTC
Post by Tarpan
Šrodki "ekologiczne" do impregnacji drewna do zabudowy ziemnej (sole
miedzi) s± ma³o trwa³e. Moja palisada pad³a po 4 latach i mam k³opot.
Nic nie jest wieczne.

. Jedyna rada to dok³adne
Post by Tarpan
wysuszenie materia³u (minimum 2 lata).
Moje nadliczbowe krokwie dachowe le¿± ju¿ 20 lat, a kr±¿ki od roku. Zamiast
spaliæ czy wyrzuciæ te krokwie i decydowaæ siê na kosztowny transport
podk³adów, mogê je wykorzystaæ i mieæ oryginaln± obudowê tanim kosztem.
Post by Tarpan
W sumie niewiele pomogli¶my :)
Ka¿da rada jest cenna.
pozdrawiam
Anka
Post by Tarpan
Pozdrowienia
Jan
Tadeusz Smal
2004-06-05 19:52:32 UTC
[...]
a jakie masz drewno
?
dab czy olcha wytrzymaja pare lat bez zadnej konserwacji
:)
Adam Horak
2004-06-07 19:16:35 UTC
Post by anita
Podobaja mi sie chodniki czy cale tarasy wylozone drewnem (jak w temacie. Mam
juz przygotowany materia³, ale nie wiem jak zakonserwowac drewno, zeby
chodnik przetrwa³ kilka lat.
Polecam akacjê bo d±b trochê drogi. Wytrzyma d³ugo a jak trochê mchem
poro¶nie to te¿ bêdzie mia³o swój naturalny urok.

Adam
Tadeusz Smal
2004-06-07 20:46:26 UTC