Czego uzyc do budowy grilla ??
walt
2007-01-22 18:38:55 UTC
Witam. Zamierzam na dzialce wybudowac murowany grill. Podstawe planuje
zrobic z kamienia polnego, miejsce gdzie bedzie palenisko z cegly
szamotowej, a komin prawdopodobnie z betonu wzmocnionego stalowa
konstrukcja i siatka zbrojeniową. Jakiej zaprawy pownienem uzyć?
szamotowej? Czy komin moge "otynkowac" szamotem.
Jesli ma ktos jakies doswiadczenia w tym temacie to prosze o wskazowki

pozdr. Maciek
Tadeusz Smal
2007-01-22 19:06:26 UTC
2007-01-22 19:16:28 UTC
"Tadeusz Smal" <***@supermedia.pl> wrote in message news:010601c73e58$5e9118c0$***@nju...

Zapomnia³e¶ dodaæ , ¿e komina wewn±trz siê nie tynkuje - taki tynk zawsze
siê osypuje.
Tadeusz Smal
2007-01-22 19:48:29 UTC
2007-01-22 19:53:27 UTC

Przeczytaj zapytanie. :-)
Tadeusz Smal
2007-01-22 20:06:25 UTC
2007-01-22 22:10:25 UTC
Post by Panslavista
Przeczytaj zapytanie. :-)
Odpowiadając na pytanie to należy odpowiedzieć - użyć głowy i rąk :-D
--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek
Panslavista
2007-01-22 22:15:47 UTC
Post by Panslavista
Przeczytaj zapytanie. :-)
Odpowiadaj±c na pytanie to nale¿y odpowiedzieæ - u¿yæ g³owy i r±k :-D
--
Pozdrawiam ciep³o
Dziadek

"Witam. Zamierzam na dzialce wybudowac murowany grill. Podstawe planuje
zrobic z kamienia polnego, miejsce gdzie bedzie palenisko z cegly
szamotowej, a komin prawdopodobnie z betonu wzmocnionego stalowa
konstrukcja i siatka zbrojeniow±. Jakiej zaprawy pownienem uzyæ?
szamotowej? Czy komin moge "otynkowac" szamotem.
Jesli ma ktos jakies doswiadczenia w tym temacie to prosze o wskazowki"

To mówi samo za siebie:
Czy komin moge "otynkowac" szamotem. (Chyba nie na zewn±trz?)...

Pozdrawiam - ciep³o dobra rzecz, bo zima idzie...
ewa
2007-01-22 19:14:03 UTC
Użytkownik "walt"
Post by walt
[...]
Komina nie tynkowac szamotem, bo szamot sie rozmyje. Zaprawa szamotowa i
szamot ulegają zniszczeniu z warunkach zewnętrznych , bo chłoną wodę.
Stosuje się je jedynie w pomieszczeniach. Cegły szamotowe są wypalone więc
już tak się nie zachowują i można je stosować na zewnatrz. Z nich
alenisko - lepić je zwykłą zaprawą cementową. Boki - cegła klinkierowa czy
kamory - wg uznania.:)
Nad paleniskiem wylej płytę żelbetową zbrojoną (np prętami o srednicy 8 mm,
oczko siatki 10 cm). Zostaw w tej płycie otwór dostosowany do przekroju
pustaków kominowych(lub rury). Przewód kominowy z pustaków kominowych lub
rury nierdzewki. Średnica przynajmniej 20 cm. Przewód kominowy można
obudować w/g uznania :)

ewa
Tadeusz Smal
2007-01-22 20:17:49 UTC
2007-01-22 22:28:07 UTC
Użytkownik "Tadeusz Smal"
Post by Tadeusz Smal
a dla zalozonej przez Ciebie fi=20cm
napisałam - cytuję: "Średnica przynajmniej 20 cm" ;)P

ewa
Tadeusz Smal
2007-01-23 07:18:46 UTC
2007-01-23 08:05:55 UTC
2007-01-23 23:14:43 UTC
2007-01-24 00:47:39 UTC
Post by Tadeusz Smal
nie mozna porownywac czegos z patelni grillowej
z czyms pieczonym na rusztach
Jedno nie wyklucza drugiego, to s± ró¿ne rzeczy: ro¿en, ruszt, grill.

Marynaty robione w domu nasycaj± ca³y dom odorem octu. Maj±c tzw kuchnie
polow± (nie wojskow±) unikamy wielu problemów. POd warynkiem, ¿e mamy
solidn± moskitierê, na muchy i osy...
ewa
2007-01-24 01:47:00 UTC
Użytkownik "Panslavista"
Marynaty robione w domu nasycają cały dom odorem octu. Mając tzw kuchnie
polową (nie wojskową) unikamy wielu problemów. POd warynkiem, że mamy
solidną moskitierę, na muchy i osy...
i muszki-octówki??? ;>

ewa
Panslavista
2007-01-24 01:54:21 UTC
U¿ytkownik "Panslavista"
Post by Panslavista
[...]
Witaj!

Na te wystarczaj± lampy wy³adowcze niebieskie z siatk± pod wysokim
napieciem, wystarczy do zbiorniczka nalaæ trochê soku owocowego, wina,
bardzo szybko zostan± zniszczone...
Panslavista
http://www.lampy.owadobojcze.pl/lampy-razace-bp.php
Tadeusz Smal
2007-01-24 09:09:01 UTC
Marynaty robione w domu nasycają cały dom odorem octu.
:)
aczy nie jest to naturalne
ze gdy
robi sie zaprawy to pachnie zaprawami
piecze ciasto to pachnie wypiekami
itp
:)
dla mnie to nie tylko naturalne i mile
w domu ktory budujemy
kuchnia z aneksem jadalnym i pokojem dziennym to jedno pomieszczenie
:)

Panslavista
2007-01-24 09:20:45 UTC
2007-01-24 23:15:02 UTC
Marynaty robione w domu nasycają cały dom odorem octu.
Jeżeli to jest odór, to jesteś w stanie przełknąć
coś z takiej marynaty ?
...................................... 400kg kapusty białej do
przerobu...
O! Po tym odór jest zapewniony :-)

Barbara
ewa
2007-01-23 12:33:17 UTC
Użytkownik "Tadeusz Smal"
Post by Tadeusz Smal
:)
wyobrazasz sobie wolnostojacy 'grill' na dzialeczce z parometrowym kominem
o przekroju kanalu dymowego conajmniej fi=20cm
wiesz, najczęściej taki grill jest budowany w pobliżu domu - bliziutkim
poblizu ;)P
A jeśli kalenica jest wysoka (domu) to nie ma zmiłuj się - albo się chce
mieć cug albo się w ogóle robi grilla otwartego - w sensie "bez komina"

ewa
Panslavista
2007-01-23 13:18:37 UTC
Post by Tadeusz Smal
U¿ytkownik "Tadeusz Smal"
:)
Post by Tadeusz Smal
o przekroju kanalu dymowego conajmniej fi=20cm
wiesz, najczê¶ciej taki grill jest budowany w pobli¿u domu - bliziutkim
poblizu ;)P
A je¶li kalenica jest wysoka (domu) to nie ma zmi³uj siê - albo siê chce
mieæ cug albo siê w ogóle robi grilla otwartego - w sensie "bez komina"
--
ewa
Grill, czy ruszt?
ewa
2007-01-24 01:48:19 UTC
Użytkownik "Panslavista"
Post by Panslavista
Grill, czy ruszt?
ruszt chcesz budować???
Ruszt mozna kupic = nawet w marketach już si e pojawiły z nierdzewki :)

ewa
Panslavista
2007-01-24 01:58:48 UTC
U¿ytkownik "Panslavista"
Post by Panslavista
Grill, czy ruszt?
ruszt chcesz budowaæ???
Ruszt mozna kupic = nawet w marketach ju¿ si e pojawi³y z nierdzewki :)
--
ewa
sam ruszt mo¿na kupiæ, mo¿na zleciæ komu¶ lub samemu zrobiæ- o wymiarach
w³asnej konstrukcji...
Tadeusz Smal
2007-01-23 22:49:08 UTC
Post by Tadeusz Smal
[...]
zasadniczo cug w takim ruszto-kominku
dla celow kulinarnych nie jest wymagany
bo piecze sie na zarem a nie ogniem
:)
zamiast wiec przyklejac taki do domu
i pozniej przezywac kazda smuge sadzy na elewacji
w pelni jest funkcjonalny jest taki wolnostojacy
:)
takie jest oczywiscie moje zdanie
:)
ewa
2007-01-24 01:50:32 UTC
Użytkownik "Tadeusz Smal"
Post by Tadeusz Smal
[...]
no to bez przykrycia płytą i bez komina :) a pytanie było o budowę grilla z
kominem , prawda??? ;>

ewa
Tadeusz Jankowski
2007-01-23 09:50:48 UTC
Witaj Tadeusz,
TS> ja u sie wcale tym sie nie przejmuje
TS> http://staw.bieleccy.com.pl/str8_tadeusz_s.html
TS> bo wygodniej jest mi operowac na rusztach przy duzym otworze
No nieźle pojechałes z tym stawem, piękna sprawa, gratuluję.
Kiedy aktualne zdjecia panderozy ?
--
Pozdrowienia,
Tadeusz "Teos" Jankowski